Saturday, June 25, 2016

המדריך להתקנת וו גרירה



חושבים להתקין וו גרירה? כדאי שתדעו מה קובעות תקנות החוק ותיערכו בהתאם להנחיות יצרן הרכב. ראשית, לפי החוק בישראל רשאים כל בעלי הרכבים להתקין וו – למעט רכבים היברידיים. התקנת הוו מותנית ברישום כתוספת ברישיון הרכב, ונסיעה ללא רישום מן הסוג הזה גוררת קנסות כבדים.
שנית, רכב ללא רישום לא יכול להיות מבוטח. המשמעות היא שצריך לגשת עם הרכב והמסמכים לעמדה של משרד התחבורה מיד לאחר ההתקנה והרישום, לבצע עמידה של הוו בתקנים ורק לאחר מכן להשתמש בו. מבחינת סוגים, נהוג להבחין בעיקר בוו גרירה תפוח המיועד לגרור של עד משקל 750 ק"ג ולוו משולב בו ניתן להשתמש לטובת גרירת רכבים כבדים. 
עבור אופנוע ים לדוגמא ניתן להסתפק בתפוח. אפשר גם לבחור בין ווים קבועים או נשלפים ויש רכבים ספציפיים עם לוחית רישוי נמוכה בה רק הוו הנשלף מהווה אופציה חוקית.


כיצד מבצעים את ההתקנה?


החסרונות של וו גרירה הם תוספת לאורך הכללי של הרכב, בעייתיות בנסיעה בתוך ערים, הגדלת זווית הנטישה ברכבי שטח והגדלת צריכת הדלק בעת הגרירה. יחד עם זאת, אפשר להתמודד עם חלק מהחסרונות במידה ומקפידים על התקנה נכונה ומקצועית. ניתן גם לבחור וו נשלף וכך למנוע את הפגיעה באסתטיקה של הרכב.

התקנה מקצועית היא פונקציה של מספר כללי מפתח:

      ·         בדיקת שקע החשמל
      ·         חיבור הנגרר והפעלת אורות הגרור והרכב
      ·         בדיקת נזקים שעשויים להיגרם לרכב בשל ההתקנה
      ·         קבלת אישורים מהמתקין: העתק רישיון ייצור, אישור יצרן מורשה ואישור בדיקה והפניה למשרד הרישוי

המחירים של התקנת וו גרירה על רכבים מסחריים וג'יפים גבוהה יותר מהעלות הממוצעת של התקנת הוו על רכב פרטי. חשוב לברר מראש על טווח המחירים ולקבל הצעה הכוללת תוספת מע"מ. בחלק מרכבי היוקרה יש גם צורך בתוספת על קופסת פיקוד, המתחברת למחשב הרכב ועלותה מתומחרת בנפרד. מומלץ גם לערב את סוכן הביטוח לפני ההתקנה ולוודא תוספת בפוליסה הרלוונטית. כך ניתן לשמור על הוראות החוק ולמנוע תביעות לאחר תאונות או פגיעות.


No comments:

Post a Comment